NEWS: JENNA NG ON THE UNIQUE NATURE OF MACHINIMA

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In this video interview, Gemma Fantacci talks to Jenna NG — a member of the Festival’s jury panel — about the peculiar nature of machinima and the key themes of the MMF MMXXI.

Jenna NG is Senior Lecturer (Associate Professor) in Film and Interactive Media in the Department of Theatre, Film, Television and Interactive Media (TFTI) at the University of York. She designed and taught a wide range of cinema and digital media courses, including convening and teaching the module "Coding the Frame: Space and Time with Digital Media", for the Screen Media and Cultures MPhil at Cambridge, and supervised several MPhil essays and theses. She was previously a Leverhulme Early Career Fellow at the University of Cambridge. Jenna NG works primarily on theoretical, cultural and critical analyses intersecting digital and visual culture, with particular interests in the imaging technologies of CGI, mobile media, haptic devices, motion and virtual capture systems. Her research interests also include the philosophy of technology, the posthuman, computational culture, interactive narrative, and the digital humanities. She has published widely on digital and visual culture. Among her many publications is Understanding Machinima, Essays on filmmaking in virtual worlds (Bloomsbury, 2013).

Gemma Fantacci ha discusso con la studiosa Jenna NG, uno dei membri della giuria del Festival, della natura peculiare dei machinima e dei temi chiave dell'MMF MMXXI.

Jenna NG è Senior Lecturer (Professore) Associato di Film e Media Interattivi presso il Dipartimento di Teatro, Film, Televisione e Media Interattivi (TFTI) presso l'Università di York. Ha progettato e insegnato una vasta gamma di corsi di cinema e media digitali, tra cui Coding the Frame: Space and Time with Digital Media, per Screen Media and Cultures MPhil a Cambridge, e ha supervisionato diversi saggi e tesi di dottorato. In precedenza è stata Leverhulme Early Career Fellow presso l'Università di Cambridge. Jenna NG si occupa principalmente di analisi teoriche, culturali e critiche che intersecano la cultura digitale e visiva, con particolare interesse per le tecnologie digitali, media mobili, dispositivi tattili, movimento e sistemi di acquisizione virtuale. I suoi interessi di ricerca includono anche la filosofia della tecnologia, il postumano, la cultura computazionale, la narrativa interattiva e le discipline umanistiche digitali. Ha pubblicato ampiamente sulla cultura digitale e visiva Ha curato l’importante raccolta di saggi Understanding Machinima, Essays on filmmaking in virtual worlds (Bloomsbury, 2013).